103

درست یادم نیست ولی فکر کنم پارسال تابستون بود, گرد و غبار هوای خیلی از شهرهای غربی و جنوبی را آلوده کرده بود.تو تاکسی بودم و رادیو روشن بود.آقایی از یکی از شهرهای جنوبی زنگ زد و خیلی عصبانی و با نفرت گفت خدا کنه این گرد و غبار به تهران هم برسه شاید مسئولین فکری براش بکنند.دعای اون آقا اجابت شد و گرد و غبار به اضافه آلودگی هوای همیشگی داره تهران رو خفه می کنه .سرطان داره بیداد می کنه و مسئولین هم هیچ کاری نمی کنند و مطمئنا نفرت اون آقا هم کم نشده.حالا ما برای خوردن گرد و غبار با بقیه شریک شدیم ولی بقیه حاضر نیستند در خوردن ...... با ما شریک باشند.کاش کسی به اون آقا یادآوری می کرد که عامو وقتی گونی سیب زمینی و 90 تومنت رو می گرفتی یادت نبود هوا آلودست؟وقتی بچه ها ما پرپر می شدن شما کجا بودی؟داشتی بندری می رقصیدی؟منکر مشکلات نیستم ولی مردم شهرهای بزرگ به خصوص تهران شدند سپر بلا و بقیه با وجود تمام مشکلات بازم جوری رفتار می کنند انگار تو این عالم نیستند.


نظرات 16 + ارسال نظر
سرگشته دوشنبه 23 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 08:31 ق.ظ http://shabgardemobtala.blogfa.com

سلام
وقتی حکومت خودش از هر مرض و بلایی کشنده تراست دعوای سر شهرستان وتهران خارج از موضوع است

هم گرفتی من چی می گم هم نگرفتی

نیکو دوشنبه 23 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 12:58 ب.ظ http://www.boyekhobegandom79.blogsky.com

این شهرستانیا همیشه دق بچه تهرونارو دارن . یکی نیست بگه اینهمه الودگی ماشینا و کوفت و زهر مارو ما داریم حالا نمیمیرید که یه ۲ روزم غبار بخورید

همشون که نه ولی بعضیا آره

Íon دوشنبه 23 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 10:06 ب.ظ

در مورد گرد و غباری که از کشورای همسایه میاد، باید گفت که کشورهای همسایه هم باید همکاری کنن که فک کنم یه بودجه ای رو برای این کار تخصص دادن. از یه طرف دیگه در مورد مسئله ی بیابان زایی هم یه کارایی کردن که متأسفانه این قدر دزدی می کنن که دیگه ... کلن این که مسئله خیلی ریشه ای تر از این حرفاست که بشه توی کوتاه مدت درستش کرد، یه برنامه ریزی جامع و درست و حسابی می خواد که بازم ...
-------------------------------------------
در مورد حساسیت به تهران، متأسفانه تقریبن این شده یه قضیه همه جایی که اینم بر می گرده به خیلی چیزا مثه تحقیر کردن قومیت های دیگه که یه جورایی داره میشه یه فرهنگ پس باید انتظار عکس العمل رو داشت حتی از نوع کورکورانه. نرسیدن به جاهای دیگه کشور و این که همیشه بهترین امکانات کشور توی اکثر مسایل توی تهرانه و ...
این بحث خیلی طولانیه و ممکنه چیزایی مطرح شه از جمله مسایل سیاسی که این جا جاش نیس، پس بی خیال.

فکر کنم بهترین راه حل بیابان زدایی باشه و جلوگیری از خشک شدن رود و دریاچه ها و....به هر حال تا الان که هیچ فکری نشده و روز به روز هم بدتر خواهد شد
والا تا اونجا که من دیدم خود قومیت ها بیشتر برای خودشون جوک می سازند و در ضمن تهران هم که مجموعه ای از همه قوم ها شده پس این نمی تونه دلیلش باشه.امکانات را تا حدی قبول دارم هر چند که وقتی هوا نیست که نفس بکشی بقیه امکانات را باید ریخت دور و البته بگم که یکی از بزرگترین آرزوهای من اینه که از این شهر خاکستری برم
هر دلیلی که داره در کل باعث شده که در ظاهر هم وطن باشیم و در باطن سایه همو با تیر بزنیم

Íon سه‌شنبه 24 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 12:50 ب.ظ

با جمله ی آخرت موافقم اما حرفات در مورد قومیت ها رو به هیچ وجه نمی تونم قبول کنم، این چیزیه که دارم از نزدیک می بینم و حسش می کنم و باید بگم گاهی واقعن برام دردناکه. این چیزی که میگی الان حتی خودشون برا خودشون جک می سازن دلیل داره
کلن نمی خوام در این مورد بحث کنم چون تجربه م بهم میگه هر بار که چنین بحثی پیش اومده هیچ کدوم از طرفین کوتاه نیومدن.
پس بی خیال

می دونم چی میگی...

هیچکس سه‌شنبه 24 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 04:10 ب.ظ http://razehichkas.blogfa.com/

۱- با دعای گربه سیاهه بارون نمیگیره که بخواین این هوای لعنتی رو نسبت بدین به خواسته ی اون آقاهه
۲- جواب های ؛ هوی نیست که اینجوری به زبون میارین این نکته رو
۳- تهرانی و شهرستانی نداریم ..... که دارین اینجوری از هم جدامون میکنین ... در کنار هر داشته ای یه سری مشکلاتو نداشته ای هم هست ....

هیچکس سه‌شنبه 24 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 04:12 ب.ظ http://razehichkas.blogfa.com/

سلام
من اونی که میگین نیستم ؛ یعنی در کل هیشکی نیستم شاید هیچکس باشم شاید هم نباشم .... اما اون خانمه نیستم که گفتین ....
خواستم بدونین ....
امیدوارم بتونین پیداشون کنین

جدی؟!! مقصر کسی دیگست که اطلاعات اشتباه داده
می بخشی

آیلار سه‌شنبه 24 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 10:11 ب.ظ http://www.aylar123.blogfa.com

منشا این گرد و غبارا کشور عراقه!
ما فروردین اونجا بودیم و تا سه روز از شدت آلودگی اصلا نمیشد جایی رو دید..واااای تجربه ی وحشتناکی بود

نه فقط عراق نیست
همین خشک شدن دریاچه ارومیه می دونی چقدر می تونه تاثیر بد بزاره؟

قطره چهارشنبه 25 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 03:24 ب.ظ http://www.adrop.blogfa.com

پارسال اواخر بهار و اوایل تابستون خیلی چیزهای بدتر از اینم اتفاق افتاد...

ای بابا...

پیامستان پنج‌شنبه 26 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 05:21 ب.ظ http://payamestan.com/

تا روزی که یاد نگیریم دوشادوش باشیم نه بر دوش یکدیگر روز به روز بدتر می شود .

ناهید کوچولوو پنج‌شنبه 26 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 09:37 ب.ظ http://mohandes-kocholooo.tk/

همه چیز امن و امان است

امن و امان و آروم و گل و گلاب.به به

عارفه جمعه 27 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 11:33 ق.ظ http://arefe.persianblog.ir

ترجیح میدم هیچی نگم

باشه

مجتبی شنبه 28 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 12:24 ب.ظ http://motavald-mehr.blogsky.com

با درود
نمیدونم چقدر نسبت به شهرهای استان خوزستان اطلاع دارید.آب،هوا،امکانات،امنیت و ...
بحثم راجع به تایید حرفای اون آقا یا رد حرفای شما نیست.
به نظرم اینکه ما مردم یک کشور نتونیم حق خودمون رو خودمون نتونیم بگیریم ایراد کاره.
آبادان،خرمشهر،اهواز،شادگان و چند شهر دیگر چند سالی میشه آب رو می خرن،گاز ندارن و از کپسول استفاده می کنن.
ببینید استانی که روی گاز خوابیده. واقعن جای سواله.
از تو همین شهرها لوله هایی از آب به قطر یک انسان ایستاده لوله کشی شده واسه کویت.
و اینکه... از ماست که بر ماست...

شنیدم که اینجوریه .دلیلش و اینکه نباید اینجوری باشه و باقی حرفا را همه می دونیم ولی اینکه به جای اعتراض .... ولش کن.دوست عزیز فکر کنم از این بحث بگذریم بهتر باشه....

هیچکس شنبه 28 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 02:15 ب.ظ http://razehichkas.blogfa.com/

خواهش عزیزم ...
خوبه که اطلاعات اشتباهی داده اون شخص ..چون باهاتون آشنا شدم ... خرسندم از این موضوع .....بسیار

مرسی.منم خوشحالم

محمدرضا شنبه 28 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 06:58 ب.ظ http://mryf.blogfa.com

سلام مرسی شما هم روز مردو از طرف من به اقاتون تبریک بگید

ممنونم

حسین رها شنبه 28 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 07:53 ب.ظ

تا دامنِ خودشونو نگیره،به فکر نمی افتن.

تا وقتی منافع دیگه ای در کاره اهمیتی به دامنشون نمی دند

فرخ شنبه 28 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 11:18 ب.ظ http://chakhan-2.blogsky.com

حالا شما یه چیزی نوشتی . . . این نیکوی ورپریده چقدر به شهرستانیها بد و بیراه گفت!!
بابا ما الان توی گیلان هم غبار داریم ... باورتون میشه؟
آلودگی هوا در رشت چندین برابر حد مجازه و اینو دوستان در اداره محیط زیست گفتند . هنوز باورم نمیشه شما تا این حد عصبی شده باشی !! اگه بر همین منوال ادامه بدید من روزها تمرین خواهم کرد تا لهجه ام تهرونی بشه .
به نیکو هم بگید قدری آروم باشه .. فشار خونش نره یه وقت بالا

من قصدم اصلا توهین به شهرستانیها نبود به اضافه اینکه منم تهرانی نیستم و شهر من جایی دیگست و اولش به اجبار پدر مادرم و الان هم به اجبار همسرم دارم اینجا زندگی می کنم.نیکو هم نظرش را داده دیگه که البته نظر خیلی از تهرانیا می تونه باشه ولی در کل می خواستم بگم با این کینه و طرز فکر و معطل بقیه موندن هیچ مشکلی حل نخواهد شد

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد