ضیافت الله

خدا مهمان دعوت کرده فقط نمی دونم چرا ما بوی سیر داغ پیاز داغ گرفتیم!

این روزا اول صبح که بیدار می شیم باید فکر کنیم که امشب مهمون داریم یا مهمونیم؟(که البته مهمانی های مامانمون هم در قسمت اول قرار می گیره)

اگه جواب اولی باشه که نابود شدیم رفت اگه دومی ,می رسیم به بحث مهم چی بپوشم و روزهایی مثل امروز که جواب هیچ کدام است یک نفس راحت می کشیم و زندگی خودمون را می کنیم.

124

چند روز پیش یکی تعریف می کرد که دخترش به رنگ انگشتی علاقه داره و میره رو در و دیوار حمام رنگ بازی می کنه و وقتی هم رنگ تموم می شه از همون داخل حمام صدا می کنه که مامان یکی دیگه بده و این مامان هم برای اینکه بتونه درسش را بخونه یا به کارهای خونه برسه مجبوره همیشه رنگ انگشتی زاپاس تو خونه داشته باشه و البته هزینه کمی هم براش نداره.

یادم افتاد به خودم و بچگی نگار که یه سبد اسباب بازی می ریختم جلوش وچون خیلی تنوع طلب بود حداکثر مدت زمانی که برای هر اسباب بازی میزاشت 5 دقیقه بود ولی در مجموع زمان مفیدی برای من بود و می تونستم به کارام برسم البته اگه می نشست!

یکی از دوستانم هم دورِ دست بچه اش چسب نواری می پیچید و این بچه هم که علاقه خاصی به باز کردن این چسبها داشت کلی وقت سرکار بود و من عجیب دلم براش می سوخت و چقدر دوست داشتم کمکش کنم

در کل وقتی یه عالمه کار سرت ریخته از کار بیرون گرفته تا کار خونه و بشور وبساب و بپز و ... یک بچه کوچولو هم داری که با وجود اینکه هیچ مشکلی از قبیل گرسنگی و بی خوابی و ...نداره و باهاش بازی هم کردی بازم نق می زنه مجبوری خلاقیت به خرج بدی و سرش را گرم کنی و هر پدر و مادری هم روش خودش را داره 

پی نوشت1 :رنگ انگشتی با آب پاک می شه و مثل گواش به زندگی گند نمی زنه

پی نوشت 2:من وقتی بچه بودم  هیچی به اندازه مورچه سرگرمم نمی کرد و فقط کافی بود مورچه ببینم و شاید یکی دو ساعت این مورچه را دنبال می کردم و از بس که مسیرشون را عوض می کردم دیوانشون می کردم

نوشته های دیگران

*دلم یک غریبه می خواهد بیاید بنشیند فقط سکوت کند و من هـی حرف بزنم و بزنم و بزنم تا کمی کم شود این همه بار ... بعد بلند شود و برود انگار نه انگار
*گاهی باید به دور خود یک دیوار تنهایی کشید،
نه برای اینکه دیگران را از خودت دور کنی
بلکه برای اینکه ببینی چه کسانی اهمیت داده و به خود زحمت می دهند که این دیوار را بشکنند ...
*هرکس به طریقی دل ما می شکند، اما تو خیلی خلاقیت به خرج دادی آفرین
*دراین شهرصدای پای مردمانى است
که همچنان که تو را مى بوسند،
طناب دارتو را
مى بافند،مردمانی که صادقانه دروغ میگویند وخالصانه به تو خیانت میکنند،
دراین شهرهرچه تنهاتر باشی
...پیروزتری...
*این روز ها اگر خواستید کسی از شما متنفر شود به او بگویید دوستت دارم عاشقانه
*درست متر کن ! آدم ها هم قد خودشان اند، نه هم قد تصورات تو
*دنیا جای خطرناکی برای زندگی است
نه به خاطر مردمان شرور،
بلکه به خاطرکسانی که شرارتها را می بینند و کاری درمورد آن انجام نمی دهند  انیشتین
*لشکر گوسفندان که توسط یک شیر اداره می‌شود،
می‌تواند لشکر شیران را که توسط یک گوسفند اداره می‌شود، شکست دهد.  نارسیس
*من هیچ راه مطمئنی به سوی خوشبختی نمی شناسم.
اما راهی را می شناسم که به ناکامی منجر می شود،

گرایش به خشنود ساختن همگان

*اصولا آدم هایی که ارزش دوست داشته شدن رو ندارن؛ درست همون هایی هستن که ما مصرانه دوستشان داریم
این قانون نیازی به اثبات ندارد....

بس که تنهان

پیش بینی می کنم که اکثر این بچه های یکی یدونه بزرگ که شدند بیشتر از یدونه بچه خواهند داشت

121

دیروز وقتی به ترک دیوار می خندیدم با لبخند کج و کوله اش جوابم را می داد ولی امروز کنارش نشستم و هر دو به این دنیا پوزخند می زنیم